TIENS Group Obtained Halal Certificate from LP.POM-MUI, Indonesia

2007-4-5 From: Global Quality Management Center

On March 8, 2007, TIENS Group formally obtained the Halal Certificate from LP. POM-MUI, Indonesia. This exciting news cheered all the staff of the corporation and further boosted their morale. During the on-site verification of Halal Certificate , experts from Indonesia gave very positive comments on the dedication and professionalism of TIENS employees, meanwhile highly praised the hardware equipment and quality management of the manufacturing units, R&D room and test center. This accreditation is no less than a vigorous presentation of TIENS Group to the whole world.

The LP.POM-MUI (Institute for Foods, Drugs and Cosmetics) is a special institute established under the agreement passed by the Indonesian Allah Committee on Jan. 6, 1989. The institute is responsible on assisting and supporting the committee to formulate and decide on the food, drug and cosmetics related policies, laws and regulations, advices and guidelines so as to ensure that the foods, drug and cosmetics provided for Muslim consumers are Halal. All these demonstrate that it is the authorized institute managing local Halal foods, drugs and cosmetics and the Halal Certificate is recognized in most of the Muslim countries in the world.

Indonesia is the fourth most populous country in the world with a population of 0.22 billion, 87% of them are Muslim; it is a country with the most Muslim population in the world. Being successfully accredited with the Halal Certificate will provide a strong support on the opening of the markets in Indonesia as well as the Asia-Pacific Region. As the Halal Certificate awarded by LP.POM-MUI is widely recognized by most Muslim countries in the world, obtaining this certificate will raise the recognition and trust of Islamic consumers on the product of the corporation. Halal foods is of important significance on the culture of Muslim people, with its own food culture featuring in exclusive choice on high quality, hygienic and nutritious food which is healthcare oriented. It is a piece of treasure in the world gourmet culture. To pass this kind of authoritative Islamic food accreditation will make the corporate product the most reliable among consumers in various regions worldwide.

sumber: http://www.tiens.com/jpdk/htdocs/tiens/group/news/GROUP/240_EN.html

18 Responses to “TIENS Group Obtained Halal Certificate from LP.POM-MUI, Indonesia”

  1. Husnul Says:

    Mas apakah bisnis seperti ini khususnya MLM Tianshi ini HALAL secara secara bisnis ??? sebaiknya hal ii dibicarakan ke pada leader Tianshi mengingat mayoritas penduduk indonesia beragama ISLAM.

  2. rahmat Says:

    aku adalah seorang yang pingin banget tahu tentang tiens ini.sebab saya berharap seluruh komponen masyarakat indonesia ini bisa lebih kenal apa itu tianshi dan bisnis apa yang bisa menguntungkan setelah kita ikut sebagai anggota tianshi tersebut

  3. deni Says:

    anda ingin lebih tahu tentang bisnis jaringan terutama tianshi kunjungi http://www.sagainbiz.web.id dan untuk pak husnul aku ada artikel tentang yang bapak tanyakan silahkan baca de webku

  4. lukevery Says:

    Ibuku beli produk Tianshi malemnya mimpi dikejar2 anjing. Aku kapok beli,… gak cocok kali ya…?

  5. asan Says:

    alowww………sobat mudah2an yang ikut tiens pada waktu sekarang masih bisa terus menjalankan bisnisnya. seperti ane

  6. adipta Says:

    mudah-mudahan bisnis nya dapat terus berkembang, apalagi akan segera dibangun banner store di kota-kota besar. smoga sukses.

  7. z14h Says:

    semoga yang masih negatif segera bertaubat… heee..
    Go Diamond!!!!!!!!!

  8. Cederash Says:

    прочитал с большим интересом — очень очень понравилось

  9. Ferinannnd Says:

    Подписался на RSS, буду следить =)

  10. Avertedd Says:

    Супер статья!

  11. Joni Says:

    TIens Bisnis yang bagus…saya masih sma tapi sudah punya penghasilan jutaan..buat yang mo tau lebih lanjut bisa contatct gw di 08999022430

  12. mamat Says:

    boz bisa tunjukin certificate HALAL dari MUI Indonesia….
    soalnye ane pernah ditunjukin certificate HALAL tp pnya malaysia…kan die promosi di Indonesia….trus yg di ceritain itu2 mulu..jangn2 tuh cerita turun-temurun dah kaya dongeng aj….

  13. maria Says:

    aku g ngerti ne bisnis pa bener ato g,coz aku g pernah liat bukti yang nyata orang2 yang dpet BMW lah mana ?????/k’temen ku ja ikut tiens g banyak Duitnya ko’.tlong bagi orng2 yang mulia jelasin yg sbenarnya mengenai Bisnis TIENS ini soalnya aku Bingung BO’ …….

  14. Benar Apa Salah Says:

    Memang produknya halal tapi apakah SISTEM MLM yang digunakan oleh tianshi itu sesuai syariat orang Muslim (Islam). Jadi meskipun produknya halal kalau sistemnya tidak halal apakah bisa dibilang HALAL, terus piye???

  15. sya bandung Says:

    apa sih tiens itu?bner ga sih penghasilanya menggiurkan?

  16. doe Says:

    kalo aku bilang sistem MLM TIANSHI itu halal karena kita membeli produk, dan bonus yang kita dapatkan adalah penghargaan atas kerja keras kita dalam mempromosikan PRODUK dan perkembangan tianshi…..haram nya dari mana ya..?

  17. taofik Says:

    Tiens memang dahsyat boss…

  18. alexiakoch14292 Says:

    KC,Thanks for the offer, but the paper has been accepted by Trinity Journal, and I had to sign an agreement that it would not be published anyw Click https://twitter.com/moooker1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: